جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

ادبیات دیکتاتور

قیمت:
159,000 تومان
مشخصات کتاب ادبیات دیکتاتور
کشور مبدا
تعداد صفحات
416 صفحه
شابک
9786002535924
سال خلق اثر
2018
سال انتشار
1400
قطع
رقعی
جلد
نرم
نوبت چاپ
1
این کتاب در یک نگاه

کتاب سال مجله معتبر تایمز و ساندی تایمز، «ادبیات دیکتاتور» از جمله کتاب‌های جدید و معاصر تاریخی است که توسط نویسندۀ اسکاتلندی - دنیل کالدر - در سال 2018 به نگارش درآمده است. «ادبیات دیکتاتور» با نام فرعی «سفری در تاریخ پریشان قرن بیستم و قرن حاضر»، در زمرۀ پرفروش‌ترین کتاب‌ها در باب تاریخ «دو قرن اخیر» قرار می‌گیرد. این کتاب دربرداندۀ سرگذشت آثاری ادبی است که از شدت افتضاح بودن و شرارت‌بار بودن، نوشتن آن‌ها باید جنایت و جرم در نظر گرفته می‌شد!


بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب ادبیات دیکتاتور

کتاب «ادبیات دیکتاتور» به‌صورت خلاصه، تاریخی چکیده اما جامع از آثار ادبی، هنری، فلسفی و... دیکتاتورهای بزرگ جهان است! «دنیل کالدر» طی سال‌ها تحقیق و پژوهش، سرگذشت چگونگیِ خلق آثار ادبی توسط دیکتاتورهای مستبد و سنگدل تاریخ را گردآوری کرده است. گویا دیکتاتور در این توهم مشترک بوده‌اند که همگی باید اثری ادبی خلق کنند تا (قدرتمند و بزرگ) در نظر گرفته شوند؛ استالین شعر می‌گفت و نویسنده را (مهندس روح) خطاب می‌کرد! مائو کتابچۀ قرمز و دوست‌داشتنی خود را داشت؛ موسولینی و صدام حسین رمان‌های عاشقانه داشتند و هیتلر نیز، خودزندگی‌نامه مشهور «نبرد من» را به جای گذاشت و خود را وام‌دار فریدریش نیچه می‌دانست. در نهایت نیز نویسنده در صدد پرده‌برداری از رازهایی‌ست که این آثار ادبی از زندگی مخوف‌ترین و بدترین افراد در سراسر تاریخ بشری، در دل خود جای داده‌اند.

نظر خوانندگان در سراسر دنیا، درباره کتاب ادبیات دیکتاتور چیست؟

«ادبیات دیکتاتور» توانسته است نظرات بسیار مثبتی از رسانه‌ها، مجلات و منتقدان ادبی متعددی کسب کند که برخی از این دست تمجیدها عبارتند از:

«پژوهشی خیره‌کننده دربارۀ آثار ادبی حاکمانی بزرگ اما حقیر.» از روزنامه واشتنگتن پست.

«دنیل کالدر مستحق دریافت یک مدال است! «ادبیات دیکتاتور» کتاب بزرگی است. اثری آگاهی بخش و در عین حال، بامزه!» از مجلۀ تایمز.

«کتابی ارزشمند برای تمام کسانی که به ادبیات – و همچنین به جهان – علاقه دارند. هر نویسنده‌ای درحقیقت کمی دیکتاتور است و هر دیکتاتوری، این‌طور که پیداست، کمی نویسنده…» نورمن اولِر، نویسنده
«این کتاب مو به تنم راست کرد. ادبیات دیکتاتورها عقاید کوته‌فکرانه و مقاصد کوتاه‌مدتِ دیکتاتورهایی چون مائو، هیتلر، استالین و مقلدان‌شان را شخم زده و آنچه را به‌راستی به وقوع پیوسته است، به ما نشان می‌دهد: نبردی افسانه‌ای میان کلمات و حقایق، میان مردم، آن‌گونه که هستند و آن‌گونه که دوست داریم باشند.» سایمون اینگز، نویسنده

«با سبکی منحصربه‌فرد و غریزه‌ای برای شکار کردن آثار به درد نخور و مضحک... کتاب دنیل کالدر یک موفقیت چشمگیر است؛ و اگر مخاطبین علاقه به خواندن دربارۀ نوشته‌های دیکتاتورها داشته باشند، «ادبیات دیکتاتور» همان کتابی است که حتما باید بخوانند!» از مجله پابلیشر ویکلی.

همچنین، برخی کاربران در فضای مجازی در وصف این کتاب چنین گفته‌اند: «کتابی خارق‌العاده با زبانی طنزگونه و نیش‌دار از افرادی منزجرکننده و کتاب‌هایی که نباید بخوانیم! این اثر به طور قطع چشم مخاطب را به دنیای درونی دیکتاتورهای مخوف قرن 20 و 21 باز می‌کند.»

درباره نویسندۀ کتاب ادبیات دیکتاتور

دنیل کالدر در اسکاتلند به دنیا آمده و دوران حرفه‌ای نویسندگی‌اش را در تگزاس آمریکا شروع کرده است. او به مدت 10 سال تجربه زندگی زیر سایۀ حکومت مخوف شوروری را داشته و اساس نویسندگی‌اش را نیز بر همین تجربۀ زیسته بنا کرده است. از جمله دیگر آثار او می‌توان به کتاب‌های «تلسکوپ‌های عجیب» و «فضانورد گمشده» اشاره کرد که متاسفانه این کتاب‌ها به فارسی ترجمه نشده‌اند.


 
دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «ادبیات دیکتاتور»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.